Verhalen

Rhodos, mei 2018

Brief van Marten Boontje en Marian Tolstra

Wat hebben we een fijne vakantie gehad ondanks dat wij vroeg op Schiphol moesten zijn. Maar ja daar is het vakantie voor,  Marten en ik  zijn heel gebleven en gezond weer terug gekomen

Brief:

19-5 avonds kwam een van de begeleiding bij ons om te wachten op het vervoer naar Schiphol, nou dit was eerst al gezellig maar langzaam maar zeker brak de nacht aan. Om 0.45 kwam de bus van het rode kruis ons ophalen, samen met nog een buurvrouw op naar Amsterdam. Op Schiphol stonden de begeleiding ons op te wachten. Om 3.00 , dus maar door de douane, daarna tijd voor koffie. De vlucht was om 6.30, op naar Rhodos, dat ging gesmeerd. Nu even een 3 uurtje vliegen. Na 3 uur was Rhodos in zicht, toen met de bus naar het hotel waar we de sleutel van de kamer hadden, even genieten van het uitzicht.

De eerste 2-3 dagen was een verdiende rust. Hierna om de twee dagen een leuk excursie. Ik in de rolstoel en Marian met mijn rollator. Die van haar was stuk. Toen ik met een begeleiding in een treintje door de omgeving zou gaan ben ik  gaan lopen. En wat denk je dit loopje ging zo goed dat vanaf dit moment bleef ik meer lopen. Dit was precies wat ik graag wilde. Steeds als we in de beurt van het hotel  bleven liep ik en dan met  de begeleiding. Voor de excursies ging mijn rolstoel mee, dit was begrijpelijk.

Nu de laatste avond voor onze nachtelijke terugreis. Deze avond heb ik een toespraak gehouden. Dit was ontroerend maar ik kwam er wel uit. Dit doe ik ieder jaar.

Nu de andere dag we ging om 19.00 uur met de bus naar het vliegveld, daar had het vliegtuig een half uur vertraging had. Dus een half uur later thuis, de busjes van het Rode kruis wachten al weer. Marian ontdekte dat onze koffers niet in het busje zaten. Even bellen met de ander busjes en we hoorden dat de koffers onderweg waren naar Coevorden. Ria gaf aan dat ze thuis werden gebracht door haar. Om 5.30 waren we weer thuis. We vonden het wel makkelijk van de ene kant dat wij de koffers niet mee hoeven  te nemen naar boven. Deze zaten in de verkeerde bus. Ze zijn door Ria de volgende zondag thuis gebracht.